Prema Takvimu Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, danas 17. dana ramazana, obilježava se Dan povratničkih džemata.
Glavni imam Medžlisa Islamske zajednice (MIZ) Kozarac hafiz Amir-ef. Mahić za Agenciju MINA je kazao da su oni koji su djelima ponovo oživjeli naše džemate na područjima gdje su bili ugašeni, na taj način u svojim životima potvrdili težnju slijeđenja poslanika Muhammeda, a.s.
„Pokušaj da se Allahova uputa, poslana posljednjem vjerovjesniku Muhammedu, a.s., s nekog područja odstrani ili, čak više od toga, u potpunosti uništi, nije nikakav novitet u povijesti islama i ne predstavlja nepoznatu okolnost za muslimane. Takav pokušaj se prvi put dešava samome Vjerovjesniku i prvoj skupini vjerujućih ashaba. I oni sami prolaze to nemilo iskustvo“, kazao je hafiz Mahić.
Dodao je da, koliko god to na prvi pogled izgledalo bolnim vjerničkoj zajednici prvih muslimana, „nevjernički pokušaj uništenja ili odstranjenja samo je dao ‘vjetar u leđa’ i pokrenuo ekspanziju vjere nasuprot težnji neprijatelja islama“.
„Na koncu, ne samo da opstaju islam i muslimani, već se mnogobrojniji, snažniji i u liku oslobodilaca tlačenih vraćaju na prostore s kojih su, s ciljem zaštite života i vjere, bili prinuđeni da odu. Navedeno je, samim time, postalo obrazac koji sve generacije muslimana do Sudnjega dana imaju obavezu da slijede. Međutim, muslimani su dolazeći kroz povijest u slične situacije s vremena na vrijeme izdavali ovaj princip i odustajali od njegova zaokruženja u onakvu cjelinu kakvom je iskustvom prve generacije satkan. Tako su nerijetko muslimani napuštali određena područja na koja se poslije nisu značajnije trudili da iznova vrate svjetlo islama“, naveo je hafiz Mahić.
Kazao je da muslimani Bosne i Hercegovine u savremenom dobu dijele oba prethodno spomenuta iskustva.
„S jedne strane su oni koji su usljed agresije na domovinu i pokušaj uništenja islama na nekim njenim djelovima morali da napuste svoja ognjišta, ali su se nakon izvjesnog vremena vratili odakle su u prognanstvo i krenuli. Istina, jedni kao zvanični oslobodioci, a drugi kao ponovni donosioci islama na ta područja. Kako god, i jedni i drugi su ispoštovali poslanički princip i potvrdili svoju lojalnost načelima njegovog blagoslovljenog puta. S druge strane, su oni koji nakon progona ne učiniše korak ka ponovnom povratku na svoje vjekovne toprake i time svojim ličnim odnosom ne uspostaviše spomen Allahova imena na područjima gdje je ono stoljećima veličano“, poručio je, između ostalog, hafiz Mahić.